Vores ydelser
LOBPA er non-profit leverandør af personlig assistance. Vores 1.500 udførende medarbejdere hjælper børn, unge og voksne i hele landet. Vores ydelser er altid fleksibelt tilrettelagt i et tæt samarbejde med kommunen – ud fra den kommunale afgørelse og borgerens behov og situation.

Vores ydelser er individuelt tilrettelagt ud fra indsatsmålet og den enkelte borgers behov og situation. På den måde skaber vi sikkerhed for, at ydelsen får den størst muligt effekt og skaber progression.
LOBPA står for alle administrative opgaver i forbindelse med ydelsen. Vi varetager rekruttering og instruktion af de udførende medarbejdere, administration af timeforbrug og løn og lægger vagtplaner og følger løbende op på forløbet.
Med et indgribende handicap kan den nødvendige hjælp være omfattende og kompleks. Men den er ikke et mål i sig selv. Vores ydelser skal gøre det muligt for borgeren at bevare sin integritet og – så vidt det er muligt – leve et aktivt liv. Samtidig er borgeren altid inddraget i sin egen pleje eller støtte og er sikret medbestemmelse.
- At skabe progression ud fra indsatsmålet
- At støtte borgeren i at styre udførelsen af sin egen hjælp
- At give borgeren valgmuligheder i forhold til hjælpen
- At øge borgerens handlekraft og autonomi
- At støtte borgeren i at leve et selvstændigt liv
LOBPA tilrettelægger ydelsen fleksibelt i et tæt samarbejde med kommunen – ud fra den kommunale afgørelse og borgerens behov.
- § 44 – praktisk hjælp, pleje, afløsning, aflastning og genoptræning
- § 45 – ledsagelse
- § 52, stk. 3 – praktisk, pædagogisk eller anden støtte; afløsning; kontaktperson; anden hjælp og vejledning
- § 83 – praktisk hjælp og personlig pleje
- § 84 – afløsning / aflastning
- § 85 – socialpædagogisk støtte
- § 86, stk. 2 – genoptræning og vedligeholdelsestræning
- § 95 – borgerstyret personlig assistance
- § 96 – borgerstyret personlig assistance
- § 97 – ledsagelse
- § 98 – kontaktperson til døvblinde
Opstart og drift
Rekruttering og opstart
LOBPA rekrutterer i hele landet og kan desuden trække på et fast korps af udførende faglærte og ufaglærte udførende medarbejdere.
Alle udførende medarbejdere udvælges og rekrutteres ud fra vores kvalitetsstandarder. Vi indhenter børne- og straffeattest og referencer og gennemgår eksamensbeviser samt vurderer erfaringsgrundlaget i øvrigt.
Erfaringsmæssigt kan en opstart ske inden for 5 til 10 hverdage afhængig af opgavens kompleksitet.
Vi dækker vagter fra 2 timer og op til 24 timer.
Drift og kvalitetssikring
Vores ydelser leveres af en fast udførende medarbejder eller et fast team med afsæt i den konkrete borgers situation og behov samt i de mål, der er sat for indsatsen.
Vi sørger for at hjælperens kompetencer giver mulighed for at udføre opgaverne forsvarligt, og at der er de nødvendige hjælpemidler til rådighed for et sikkert og sundt arbejdsmiljø.
En fast konsulent i LOBPA er tovholder for indsatsen og er kommunens faste kommunikationspartner.
LOBPA står for alle administrative opgaver i forbindelse med ydelsen. Vi varetager rekruttering og instruktion af de udførende medarbejdere, administration af timeforbrug og løn og lægger vagtplaner og følger løbende op på forløbet.
Vores tætte samarbejde med handicaporganisationerne gør det muligt for os at arbejde borgerdrevet og løbende at hente viden og arrangere supervision af de udførende medarbejdere eller teams.
Kontrakten med LOBPA
LOBPA har overenskomst med FOA og kan dække både 12- og 24-timers vagter. Hvis ydelsen samler bevillinger på tværs af forvaltninger, kan vi fakturere den enkelte forvaltning særskilt for egne bevillinger fx ud fra en aftalt fordelingsnøgle. LOBPA opretholder en meget høj leveringssikkerhed.
Kontakt:

Hvorfor vælge os?
Seneste nyheder
VoresYdelser
Tilmeld dig nyhedsbrevet
Samarbejdspartnere











