Det handler om tillid
Personlig hjælp er en tillidssag
Personlig hjælp de fleste af døgnets timer leveret i borgerens private hjem – det er en tillidssag!
Som leverandør kommer vi i LOBPA helt tæt på borgeren og i mange tilfælde også de pårørende – uanset om vi er arbejdsgiver i en BPA-hjælperordning eller står med hele leverandøropgaven ved en af de andre typer hjælperordninger fx helhedsløsninger til børn – og til voksne, der ikke er i personkredsen for BPA – afløsning i hjemmet, socialpædagogisk støtte eller ledsagelse.
Inddragelse
’Borgerne viser os generelt meget stor tillid og inddrager os i deres liv – og også i de ting som er svære’, forklarer Marianne Birkmose, som er konsulent i LOBPA. Den tillid bruger vi til at tilrettelægge hjælpen bedst muligt og til at hjælpe med at tænke hele vejen rundt, når vi fx deltager som det udførende led i et tværfagligt samarbejde med kommunen.
Som leverandør skal vi kunne favne både borgeren og kommunens perspektiv. For at vi kan det, er det helt afgørende, at vi kender borgeren godt og har han eller hendes tillid,’ siger Marianne Birkmose.
Seminar om tillid
Den 1. og den 8. feb. sætter vi i LOBPA fokus på tillid som tema på handicapområdet. Vi inviterer til halvdagsseminar for i Aarhus og Taastrup med titlen ’Kommunetillid’. -Alle ledere og medarbejdere på børne- og voksenområdet er velkomne.
Se mere om seminaret:
Afholdelse i Aarhus den 1. feb. og afholdelse i Taastrup den 8. feb.
Vores seminar tager afsæt i et nyt projekt, som Socialstyrelsen har netop igangsat. Projektet går ud på at udvikle en ny model for sagsbehandlingen på voksenhandicapområdet 2025 og er en del af et samlet initiativ om bedre retssikkerhed og tillid på handicapområdet.
Vil du vide mere?
Vil du vide mere om BPA, helhedsløsninger og andre typer hjælpeordninger? Så er du velkommen til uforpligtende at kontakte Marianne Birkmose, konsulent i LOBPA: