Log ind
  • Medlem
  • BPA-arbejdsleder
  • Handicaphjælper
  • Ledsagelse
  • Andre ydelser
  • Kommune
  • Job
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages
  • Om LOBPA
    • Mål og vision
    • Vores fokus
    • Bestyrelsen
    • Sekretariatet
    • Presseservice
    • Generalforsamlinger
    • COVID-19 – orientering
    • Job i sekretariatet
    • Whistleblowerordningen
    • Vores nyhedsbreve: Nyt fra LOBPA
  • Om BPA-ordningen
    • Love og regler
    • Forvaltningsret
    • Ministersvar
    • Principafgørelser
    • BPA-ansættelsesret
    • Handicappolitiske principper
    • Historien om BPA
  • Kontakt os
  • Aktiviteter
  • Kundeweb – log ind
  • Søg handicaphjælpere
  • Hjælperweb – log ind
  • Se ledige jobs
  • Opret profil – søg job
  • Medlemsfordele
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages
Log ind
  • Kundeweb – log ind
  • Søg handicaphjælpere
  • Hjælperweb – log ind
  • Se ledige jobs
  • Opret profil – søg job
  • Medlemsfordele
  • Medlem
  • BPA-arbejdsleder
  • Handicaphjælper
  • Ledsagelse
  • Andre ydelser
  • Kommune
  • Job
  • Om LOBPA
    • Mål og vision
    • Vores fokus
    • Bestyrelsen
    • Sekretariatet
    • Presseservice
    • Generalforsamlinger
    • COVID-19 – orientering
    • Job i sekretariatet
    • Whistleblowerordningen
    • Vores nyhedsbreve: Nyt fra LOBPA
  • Om BPA-ordningen
    • Love og regler
    • Forvaltningsret
    • Ministersvar
    • Principafgørelser
    • BPA-ansættelsesret
    • Handicappolitiske principper
    • Historien om BPA
  • Kontakt os
  • Aktiviteter

Seneste indlæg

Faglig fredag – om de nye merudgiftsregler Nordisk samarbejde fortsatte i Finland Independent Living day! Medlemsrejsen nærmer sig SUMH er et stærkt fællesskab for unge

Orientering om personkredsen for borgerstyret personlig assistance (BPA) efter servicelovens § 96

mandag 3 juni

Som opfølgning på den seneste tids politiske fokus samt en række artikler i pressen om konkrete sager, hvor borgere har fået afslag på eller frakendt en tidligere bevilget BPA-ordning, skal Social-, Bolig- og Ældreministeriet hermed tydeliggøre personkredsen for BPA efter servicelovens § 96, som opfølgning på den seneste orientering om en række forhold vedr. hjælpeordningerne i servicelovens §§ 95 og 96 d. 4. oktober 2022 (vedlagt som bilag).

…

Til orientering er der i rammeaftalen mellem regeringen (SVM) og Liberal Alliance, Det Konservative Folkeparti samt Radikale Venstre om en langsigtet og bæredygtig udvikling af handicapområdet af 2. maj 2024 aftalt en justering af servicelovens hjælperordninger.

Det fremgår af rammeaftalen, at den allerede nedsatte arbejdsgruppe, om en ny takstmodel for servicelovens hjælpeordninger, vil præsentere et forslag til en justering af servicelovens hjælperordninger i form af en ny takstmodel, som skal danne rammen om en bedre og enklere udmåling af tilskuddet til hjælpernes løn og administrationsbidraget. Med afsæt i dette udspil udarbejdes lovforslag om en ny takstmodel for området.

Endvidere fremgår det, at mulighederne for en lovændring, som skal give hjælpere i servicelovens hjælperordninger lov til at udføre hjælpeopgaver for en borger svarende til det, som andre borgere i samme alder og livssituation uden en funktionsnedsættelse, selv kan udføre, afsøges i samarbejde med parterne i Sammen om Handicap.

  • Læs brevet fra d. 24. maj 2024 – Orientering om personkredsen for borgerstyret personlig assistance (BPA) efter servicelovens § 96
  • Læs brevet fra d. 4. oktober 2022 – Orientering om en række forhold vedr. hjælperordningerne efter servicelovens §§ 95 og 96

Genveje:

Om LOBPAOm BPA-ordningenWhistleblowerordningenBestyrelsenSekretariatetLedige jobsLOBPAs podcast “Frit liv”Overenskomst for handicaphjælpereMinistersvarPrincipafgørelser
LOBPA Taastrup

 

Handicaporganisationernes Hus

Blekinge Boulevard 2
2630 Taastrup

E-mail: lobpa@lobpa.dk
Telefon 70 12 30 12

Åbningstider
Mandag-torsdag kl. 8.30-16.00 Fredag kl. 8.30-15.30

LOBPA Aarhus

 

MarselisborgCentret
Evald Krogs Gade 4A 1. sal
8000 Aarhus C

E-mail: lobpa@lobpa.dk
Telefon 70 12 30 12

Telefontider
Mandag-torsdag kl. 8.30-16.00 Fredag kl. 8.30-15.30

Følg os på de sociale medier.

CVR Nr. 31 80 25 98 · © Copyright 2013 · LOBPA – Landsorganisationen Borgerstyret Personlig Assistance