Personlig pleje og praktisk hjælp
Personlig pleje og praktisk hjælp fra LOBPA kan fx bestå i hjælp til at komme i bad og stå op om morgenen. Den praktiske hjælp kan bestå i tøjvask og rengøring.
Personlig pleje og praktisk hjælp fra LOBPA kan leveres som en del af en helhedsorienteret hjælpeordning eller en BPA-ordning, hvis borgeren har et stort hjælpebehov.
Der kan også være tale om få timers hjælp om dagen.
Den personlige pleje udføres altid med henblik på, at borgeren oplever, at hjælpen udføres respektfuldt og med øje for borgerens værdier. Vi lægger vægt på at inddrage borgeren så meget som muligt i både tilrettelæggelsen og udførelsen af alle opgaver.
Den udførende medarbejder fra LOBPA kan være ufaglært eller kan have en sundhedsfaglig eller pædagogisk uddannelse – alt efter kommunens bevilling.
Hvis borgeren har et stort hjælpebehov, kan den samme medarbejder påtage sig forskellige opgaver. – Både personlig pleje og praktisk hjælp. At en borgers hjælpeordning er sammensat ud fra flere paragraffer behøver ikke at kunne mærkes i form af flere medarbejdere i borgerens hjem.
Rekruttering
Når vi rekrutterer medarbejdere til en ny hjælperordning, kan vi trække på vores omfattende database, som indeholder faglærte og ufaglærte kandidater, der er bosiddende i hele landet.
Alle udførende medarbejdere udvælges og rekrutteres ud fra vores kvalitetsstandarder. Det vil sige, at vi indhenter børne- og straffeattest og referencer og gennemgår eksamensbeviser samt vurderer erfaringsgrundlaget i øvrigt.
Erfaringsmæssigt kan en opstart ske inden for 5 til 20 hverdage afhængig af opgavens kompleksitet.
Vi dækker vagter fra 3 timer og op til 24 timer.
Kontinuitet
LOBPA fører tilsyn med, at udførende medarbejdere møder til tiden og accepterer ikke, at en medarbejder er forsinket eller udebliver fra en vagt. Vi følger op på sygemeldinger i henhold til vores sygefraværspolitik, og vi tager altid ansvar for, at vagten er dækket.
Kommunens kontakt til LOBPA
I samarbejde med kommunen understøtter vi de indsatser, der er igangsat hos den enkelte borger. Vi følger op på indsatsen og leverer statusrapporter efter aftale og gør rede for, hvordan vi har gjort brug af de bevilgede timer til at arbejde med borgeren om hans eller hendes mål og delmål. LOBPA tilbyder desuden at holde løbende opfølgnings- og samarbejdsmøder med kommunens sagsbehandlere.
LOBPA besvarer kommunens henvendelser samme dag og kan, hvis det ønskes følge op med virtuelle eller fysiske status og opfølgningsmøder inden for højest fem hverdage.
LOBPA kan levere information til kommunen via en online portal, hvor der frit kan indhentes data i tid og i det format, der ønskes.