Få vores nyhedsbrev. Her kan du læse om, hvordan vi ønsker at gøre en forskel for alle med BPA og andre former for personlig assistance. Vi udsender nyhedsbrevet en gang om måneden.
Kundeweb – log ind
Som kunde i LOBPA indberetter du timer via Kundeweb.
Kundeweb er LOBPAs online planlægningsværktøj, hvor du kan styre dine arbejdsplaner, se administration af dine dokumenter og få overblik over forbrugte timer i din ordning.
Her kan du logge på Kundeweb
Første gang du logger på Kundeweb, kan du ændre din adgangskode. Husk at din adgangskode skal indeholde både små og STORE bogstaver samt mindst ét tal. Dertil kan adgangkoden eventuelt indeholde følgende specialtegn: {2d891f1b34735aed3605c5010a9ae448744761f06da16b4d519f6f7abb685d6f} & / ( ) = ?
Hver måned den 15. låses lønperioden, og registrerede timer bliver lønbehandlet. Efter den 15. i en måned kan du altså ikke redigere i tidligere vagtplaner.
Sådan tilgår du kundeweb
Her er en guide til at hjælpe dig med at administrere arbejdsplanen og vagttastning i Kundeweb:
I LOBPA er det din opgave – eller dine hjælperes – at taste vagterne ind i arbejdsplanen i Kundeweb.
Dette kan gøres på forhånd eller efter at vagten er gennemført. Vigtigt at bemærke er, at alle vagter skal være tastet ind og godkendt af dig inden den 14. i måneden. Vores HR-team går i gang med lønkørslen d. 15., og medarbejdernes løn vil blive udbetalt på den sidste bankdag.
Hvis der alligevel er vagter, der skal tastes ind eller rettes efter den 14., skal du kontakte din HR-konsulent, så de kan hjælpe dig.
Ansættelse af en ny handicaphjælper
Når du skal ansætte en ny handicaphjælper, skal du starte med at udfylde vores online oplysningsskema sammen med den nye hjælper og sende det til LOBPA. Oplysningsskemaet finder du under menupunktet ‘Rekruttering’ i Kundeweb. Her er også en videoguide, der fortæller, hvordan skemaet skal udfyldes.
Oplysningsskemaet er grundlaget for den nye handicaphjælpers kontrakt. Når vi i LOBPA modtager et udfyldt oplysningsskema, registrerer vi den nye handicaphjælper på din arbejdsplan og din ordning. Efterfølgende modtager den nye handicaphjælper en kontrakt i sin e-boks og et velkomstbrev med adgang til Hjælperweb.
Nu kan du integrere hjælperen i din arbejdsplan, og hjælperen kan modtage sin løn.
Hvor finder jeg arbejdsplanen:
1. Gå til lobpa.dk og vælg “Log ind” øverst i højre hjørne.
2. Indtast dit brugernavn og adgangskode.
3. Når du er logget ind, vil du komme til Kundeweb forsiden. Her kan du få et overblik over dine dokumenter, budgetstatus for forbruget af bevilgede timer og den aktuelle bevilling.
4. Under “Min Profil” kan du finde muligheder som Persondata, Mine hjælpere, Rekruttering, Arbejdsplan, Dokumenter og Info fra LOBPA.
5. Vælg “Arbejdsplan” for at få et overblik over den aktuelle uges vagtplan, inklusive de hjælpervagter, der allerede er registreret.
Oprettelse af hjælper-vagt
For at oprette en vagt, klik på arbejdsplanen. Her får du muligheden for at udfylde hjælperkategorien (hvis du har flere ordninger), vagttypen, dato og tidspunkt. Du kan vælge en hjælper ved at markere boksen ved deres navn under “Book”. Vagten registreres, når du trykker på “Gem”. Hvis du skal registrere sygemelding eller andre specielle vagter, kan du klikke på vagten og vælge “Redigér vagt”.
Godkendelse af vagtplan
For at sikre, at hjælperne får udbetalt deres løn, skal du som arbejdsleder godkende vagtplanen. Dette kan gøres under “Handlinger” og “Godkend denne uge”. Du har også mulighed for at godkende flere uger ad gangen under “Samlet godkendelse af vagter”.
Med disse trin kan du effektivt administrere arbejdsplanen og sørge for korrekt registrering og udbetaling af vagterne. Hvis du har yderligere spørgsmål eller behøver hjælp, er du altid velkommen til at kontakte din HR-konsulent.
Du kan tilgå Kundeweb fra computer eller via mobil enhed som tablet eller mobiltelefon. Via mobile enheder kan du hurtigt redigere vagter, hvis der skulle opstå sygdom i dit hjælperteam. Den fulde funktionalitet med løbende viden om din bevilling fås via computer – og på tablet og mobil, hvis du vælger at få vist siden som desktop.
Hvis en handicaphjælper siger op
Hvis en af dine handicaphjælpere siger op – og altså har besluttet at stoppe sit ansættelsesforhold – skal handicaphjælperen sende en mail med sin opsigelse til dig med dato for sidste vagt. Denne mail skal du videresende til info@lobpa.dk. Så er LOBPA orienteret.
Seneste nyheder

Tilmeld dig nyhedsbrevet
Samarbejdspartnere











